TANDEM
SZÓVAL
A cím mellett látható + jelre kattintva, legördülő menüben láthatod a gyakorlat leírását!
SZÓVAL
A cím mellett látható + jelre kattintva, legördülő menüben láthatod a gyakorlat leírását!
HÁTTAL
A játékos: Rajzolj valamit partnered hátára!
B játékos: Vajon mi lehet az? Próbáld kitalálni! Felváltva rajzoljatok!
LÉGBŐLKAPOTT
A játékos: Rajzolj valamit az ujjaddal a levegőbe!
B játékos: Vajon mi lehetett az? Próbáld kitalálni! Felváltva rajzoljatok!
HASZNOS
Mi mindenre lehet használni?
Labda, könyv, ceruza, papucs, cipőkanál, szivacs, kanál, A4-es papír, gyurma, vonalzó, olló, alma, mobiltelefon, Barbie-baba, újság, WC kefe, cipőfűző, kis tükör…
Ti is kitalálhattok további tárgyakat!
KI VAGYOK?
A játékos: Találj ki magadnak egy „szerepet”! Például: hentes, tanár, királylány, asztronauta, szuperhős, detektív …
B játékos: Tégy fel kérdéseket, és próbáld kitalálni, ki is lehet a partnered! Példakérdések: Mivel foglalkozol? Mely korban élsz? Kik a kortársaid, barátaid? Mit szoktál enni? stb.
KI VAGYOK MOST?
A játékos: Találj ki magadnak egy „szerepet”! Például: hentes, tanár, királylány, asztronauta, szuperhős, detektív, boszorkány, bármilyen mesehős … Gondold végig a kérdések előtt, vajon milyen hangon, milyen módon beszél a „szereplőd”? Milyen szavakat használ? Hogyan reagál a kérdésekre? Tegeződik vagy magázódik? A kérdésekre ezek alapján, ilyen hangon válaszolj!
B játékos: Tégy fel kérdéseket, és próbáld kitalálni, ki is lehet a partnered! Példakérdések: Mivel foglalkozol? Mely korban élsz? Kik a kortársaid, barátaid? Mit szoktál enni? stb. A társad hanglejtéséből, beszédmodorából is próbálj követekeztetni, ki lehet ő!
ÍRD LE EMLÉKEZETBŐL!
A játékos: Mondd meg a másik játékosnak, hogy gondoljon egy mindkettőtök által ismert térre (a nappali, a szobád, a konyha, az iskolai tanterem…)!
B játékos: Próbálj meg visszaemlékezni, a lehető legpontosabban, hogy mi és hol található a térben? Azt is elmondhatod, hogy milyen színűek, milyen anyagból készültek, milyen méretűek?
SZÓLÁNC MÁSKÉPP!
A játékos: Gondolj egy hárombetűs szóra, de ne mondd ki! Írd körül a partnerednek, úgy hogy rájöjjön mire gondoltál!
B játékos: Ha kitaláltad, mire gondolt az első játékos, te se mondd ki! Változtass meg a szóban egy betűt és ezt írd körül! Így folytassátok a játékot!
ÓRIÁSOK ÉS TÖRPÉK
A játékos: Mondj egy tárgyat! Például: óra
B játékos: Mond olyan tárgyakat, amelyek színben, formában, funkcióban hasonlítanak az eredeti tárgyra, csak nagyobbak annál. Az óra esetében – napraforgó, telihold.
A játékot szerepcserével folytassátok, de legközelebb már az eredeti tárgynál kisebbeket mondjatok!
AZONOS KEZDŐBETŰVEL
A játékos: Nevezz meg, három azonos betűvel kezdődő tárgyat!
B játékos: Alkoss olyan mondatot, amiben mind a három szó szerepel!
Cseréljetek szerepet! Bonyolítható a játék azzal, ha a mondatokból történetnek kell kijönnie.
SZÓKERESŐ ABC
A játékos: Válassz ki magadban egy betűt az ABC-ből! Majd mondd ezt: Mit látsz, ami „d” betűvel kezdődik?
B játékos: Nézz körül és nevezz meg valamit! Most te válassz betűt!