TANDEM
MUTATÓ
A cím mellett látható + jelre kattintva, legördülő menüben láthatod a gyakorlat leírását!
MUTATÓ
A cím mellett látható + jelre kattintva, legördülő menüben láthatod a gyakorlat leírását!
SZOBRÁSZ
A játékos: A társadból készíts szobrot! Találj ki egy témát először, majd azt igyekezz megjelenteni a társad „pózba állításával”!
B játékos: Csináld végig azt, amit a társad kér, engedd, hogy mozgassa a testrészeidet! Próbáld kitalálni (vagy ha mások is ott vannak veletek, akkor ők) mit ábrázol a „szobor”!
FIGURÁZÁS
A játékos: Adj utasítást a társadnak, hogy kivé alakuljon át! Légy: öregember, csecsemő, egy közös ismerős, Batman, Süsü a sárkány, Darth Vader …
B játékos: A társad által mondott figurává alakulj át, vagyis mozogj és beszélj úgy, ami szerinted a leginkább kifejezi a választott személyt!
ÁRNYÉKFORMA
Ehhez a játékhoz nap vagy lámpafényre van szükség!
Találjatok ki egy tárgyat vagy személyt és próbáljatok úgy beállni egy pózba a nap- vagy lámpafény elé, hogy az árnyékotokban a megadott téma (személy, tárgy) felismerhető legyen!
ÁRNYÉKTÁRGY
Ehhez a játékhoz nap vagy lámpafényre van szükség!
Találjatok ki egy tárgyat. Próbáljatok a nap- vagy lámpafény előtt 3-4 egyéb tárgyból olyan összeállítást készíteni, amelynek árnyéka a kitalált tárgyat felismerhető módon formázza!
KÉZJELEK
A játékos: Csukd be a szemed!
B játékos: Mutass valamit a kezeddel, majd a társadnak tapogatással meg kell állapítani, hogy vajon mit mutathatsz! Példa: OK jel (nagyujjad nyitva, a többi ökölben), negatív jel (az előző lefelé mutatva), másik OK jel, nagyujjaddal és mutatóujjaddal O betűt formázol), győzelem jele („V”), zenei szolmizációs hangok jelei (dó-ré-mi …), nyuszi forma árnyjátéknál …
MEGTÉVESZTŐ
A játékos: Mutass valamelyik testrészedre, de egy másik nevét mondd ki! „Ez az orrom!” De közben a térdedre mutatsz.
B játékos: Azt mondod, ekkor „Ez a térdem!” De ekkor egy másik testrészedre mutatsz, mondjuk a füledre.
Mindig a másik játékos által mutatott testrészt kell kimondani.
LASSÍTOTT FELVÉTEL
Találjatok ki mozdulatsorokat, majd játsszátok le egymásnak, mintha azok lassított felvételek lennének. Próbáljátok, minél jobban lelassítani őket.
BUJKÁLÓ TÁRGYAK
A játékos: Válassz ki egy kisebb tárgyat, például egy ruhacsipeszt. Rejtsd el valahová, a térben vagy akár magadon, úgy hogy pici része látsszon csak ki!
B játékos: A helyeden ülve, onnan nem elmozdulva, próbáld megtalálni a bujkáló tárgyat!
ŐRÜLT TÜKÖR
A játékos: Te vagy a tükör. Szemben áll veled a játékos társad. Mutass neki valamit, egy gesztust, fintort, mozdulatot!
B játékos: Utánozd, amit a tükörben látsz! De vigyázz, a tükörképed mindent ellenkező oldalon csinál, ha a bal kezét emeli, az neked a jobb!
ISMÉTELD, ADJ HOZZÁ ÚJAT!
A játékos: Csinálj egy mozdulatot! Például csettints egyet az ujjaddal!
B játékos: Ismételd meg az előző mozdulatot és tegyél hozzá még egyet!
Így folytassátok, mindig eggyel bővítve a sort! Kiváló emlékezet fejlesztő játék.