TANDEM
FIRKA
A cím mellett látható + jelre kattintva, legördülő menüben láthatod a gyakorlat leírását!
FIRKA
A cím mellett látható + jelre kattintva, legördülő menüben láthatod a gyakorlat leírását!
KOSÁR
A játékos: Rajzolj egy bevásárlókosarat!
B játékos: Vajon mi van benne? Képzeld el, majd rajzold meg! Felváltva is rajzolhatjátok!
STB.
A játékos: Kezdj el rajzolni valamit, de félúton hagyd abba ….
B játékos: Most Te következel! Folytatsd a félbehagyott rajzot! Majd ismét az A játékos következik és így tovább addig, amíg úgy nem döntöttök, hogy kész!
FIZIMISKÁK
A játékos: Rajzolj fejeket úgy, hogy csak a hajukat rajzolod meg!
B játékos: Most Te következel! Folytatsd a fejeket az arckifejezésekkel és a testekkel!
FOLYT.KÖV.
Mindkettőtök rajzol egy firkát, akármit, ne legyen egyből körülhatárolható, értelmezhető forma, csak szabad vonaljáték! Cseréljétek ki a rajzaitokat, és próbáljátok befejezni a másik rajzát úgy, hogy az már egy tartalommal bíró, felismerhető ábra legyen.
AGYTORNA
Egyik majd másik játékos mondjon egy fogalmat, például sebesség, félelem, kapcsolat, bánat, öröm, barátság, udvariasság, betegség, gazdagság, szegénység, szépség …
Próbáljátok lerajzolni őket a lehető legkevesebb vonal és forma alkalmazásával. Gondoljatok a jelképekre, logókra, szimbólumokra, emlémakra! Javaslat: egy színt használjatok, úgy kevésbé kalandoznak el a gondolataitok.
EMLÉKKÉP
Válasszatok ki közösen egy képet! Érdemes figurális, vagy olyan festményt, fotót választani, amin felismerhető, karakteres tárgyak vannak. Minél több részlet van a képen, annál nehezebb a feladvány!
Nézzétek a képet 60 másodpercig, mérjétek is az időt! Próbáljatok minél több részletet megjegyezni!
Majd rajzoljátok le, ki mire emlékszik. Készíthettek egy közös rajzot is, ahol mindketten azt rajzoljátok be, amire emlékeztek.
MIT TUD A BAL KEZEM?
Válasszatok ki egy tárgyat vagy állatot, növényt és egy papírra mindketten rajzoljátok le bal kézzel! Nehezíthetitek is a feladatot azzal, ha bal kézzel és csukott szemmel rajzoltok.
MI LEHET EGY KÖRBŐL?
Vegyetek elő papírt, ceruzát! A papírra rajzoljatok köröket, azonos méretűeket egymás mellé és alá! Minél több legyen, de ne túl kicsik!
Egészítsétek ki a köröket, hogy felismerhető tárgyak, élőlények legyenek!
EBBŐL MI LESZ!?
Egy papírt vízszintesen hajtogassatok négy részbe! Úgy tartsátok, hogy mindig csak egy rész látszódjon ki! Az egyik játékos rajzoljon egy fejet nyakkal, majd adja át a másik játékosnak! A másik játékos rajzoljon vállakat, mellkast! A két utolsó rész a kezek, lábak majd a cipők lesznek. Ha kész, hajtogassátok szét a lapot és nézzétek meg mit alkottatok!
HUCLIFALVA TÉRKÉPE
Találjátok ki, kik lehetnek Huclifalva lakói és hol élnek? Rajzoljatok egy térképet, felváltva belerajzolva, amin a képzeletbeli település látható! Felülnézetben legyen, mint a térképek! Nevezzétek meg a térképen szereplő helyeket, épületeket…!