TANDEM
EZ+AZ
A cím mellett látható + jelre kattintva, legördülő menüben láthatod a gyakorlat leírását!
EZ+AZ
A cím mellett látható + jelre kattintva, legördülő menüben láthatod a gyakorlat leírását!
ZSÁKOS
A játékos: Egy zsákba, táskába gyűjts különböző tárgyakat!
B játékos: Nyúlj bele a zsákba, és mielőtt kivennéd, igyekezz megállapítani, mi is lehet az! Ha nem találtad el, mondd el, a tárgy mely része vezetett félre.
RAKOSGATÓ
A játékos: Rakj különböző tárgyakat az asztalra, de ne szépen egymás mellé, hanem össze-vissza! Minél több a tárgy, annál nehezebb a feladvány!
B játékos: Nézd a tárgyakat 60 másodpercig, majd csukd be a szemed!
A játékos: Mozdíts el néhány tárgyat! Az is lehet egy opció, hogy nem mozdítasz el semmit…
B játékos: Találd meg, mi változott meg!
SZÍNKERESŐ
Keressetek azonos színű tárgyakat! Nem baj, ha nem pont egyformán sárga, vagy piros. Igyekezzetek őket képpé vagy szoborrá formálni! Játszhatjátok a lakásban és kint is, ahol természeti formákat is kereshettek.
Nehezítés: próbáljatok teljesen azonos színárnyalatú tárgyakat keresni. Pl: pontosan egyforma citromsárgát, égszínkéket, tűzvöröset…
FORMAKERESŐ
Keressetek azonos formájú tárgyakat! Nem baj, ha nem pont ugyanolyan forma, például egy alma elfogadható gömbölyűnek. Játszhatjátok a lakásban és kint is, ahol természeti formákat is kereshettek.
Könnyítés: amit lehet, átalakítással gömbölyűvé is alakíthatjátok. Például ha gömböket kerestek, egy barackot gömbölyűvé faraghattok.
Nehezítés: próbáljatok valóban olyan formájú tárgyat keresni, mint amit megbeszéltetek. Pl: ha kockákat kerestek, akkor jó lehet a dobókocka, de nem jó egy távirányító. Megfelel egy főzőmargarin kocka, de nem jó egy élesztő!
ALAKÍTÓ
Találjatok ki egy tárgyat, személyt és próbáljátok meg pl.: kavicsokból, tésztából, almákból, falevelekből, gesztenyékből, post-it lapocskákból, papírzsebkendőkből, ceruzákból, gémkapocsból, sóból, homokból (ami éppen kéznél van nagyobb mennyiségben) szoborként vagy képként megrajzolni, formázni!
Mielőtt elkezditek a munkát, beszéljétek meg, hogy az adott tárgyank, személynek milyen jellegzetes tulajdonságai vannak, mit érdemes kiemelni, kihangsúlyozni, hogy felismerhető legyen! A figurának a fejét, arcát érdemes-e elkészíteni, vagy inkább az egész alakját?
VALÓBAN MEGTÖRTÉNHET?
A játékos: Mondj egy mondatot, amiben valaki valamit csinál! Például: A takács süti a perecet.
B játékos: Kezdd el utánozni a cselekvést, de csak akkor ha az valóban megtörténhet! Ha nem, nem kell csinálnod semmit!
Cseréljetek szerepet!
LUFIEMBERKE
Az egyik játékos a lufiemberke, a másik eljátssza hogy felpumpálja őt. Ahogy telik levegővel, megfeszül minden porcikája. Ekkor a pumpáló játékos kihúzza a dugót. A lufiemberke elkezd leereszteni. Fontos, hogy nagyon lassan eresszen le, végül terüljön el a földön.
MI REJTŐZIK A KENDŐ ALATT!
A játékos: Válassz ki 10 apró tárgyat! (kulcs, pénzérme, gyűrű, pohár, ceruza…) Tedd az asztalra!
B játékos: Nézd meg jól a tárgyakat, 30 másodpercen át!
A játékos: Takard le a tárgyakat egy kendővel! Ne legyen átlátszó!
B játékos: Sorolj fel minél több tárgyat, a látottakból!
TÁVIRÁNYÍTÓS
A játékos: Te vagy a távirányító. A tekinteteddel irányítsd a másik játékost, hogy Ő megcsináljon valamit! Például jelezd neki a szemeddel, hogy akasszon le egy kabátot a fogasról és vegye fel!
B játékos: Próbáld megérteni, mit akar az irányító játékos! Csináld meg!
HIPNÓZIS
A játékos: Te vagy a hipnotizőr. Tartsd a tenyeredet a játékostársad arca elé, körülbelül 30 centiméter távolságba! A kezed mozgatásával, irányítsd mintha hipnotizálnád! Vigyázz, a tenyered és az arca közötti távolság nem változhat! A két kezedet a mozdulat közben ki is cserélheted.
B játékos: Mozogj úgy, ahogy a társad irányít! Az arcod nem távolodhat el a kezétől!